Deklaracja dostępności

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny

Data sporządzenia deklaracji dostępności: 24 sierpnia 2020

Data przeglądu i aktualizacji deklaracji dostępności: 28 lutego 2024

 

Centrum Paderewskiego w Kąśnej Dolnej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu www.centrumpaderewskiego.pl.

 

DANE TELEADRESOWE INSTYTUCJI

Centrum Paderewskiego w Kąśnej Dolnej

Kąśna Dolna 17, 33-190 Ciężkowice

biuro@centrumpaderewskiego.plwww.centrumpaderewskiego.pl

 

Osoba wyznaczona do realizacji spraw w zakresie dostępności elektronicznej oraz w zakresie obsługi melomanów ze szczególnymi potrzebami: Agnieszka Damian, tel. 14 600 00 16 | 695 368 123, promocja@centrumpaderewskiego.pl

Osoba wyznaczona do realizacji spraw w zakresie dostępności architektonicznej oraz w zakresie obsługi zwiedzających ze szczególnymi potrzebami: Witold Baran, tel. 14 651 02 08 | 605 721 440, administrator@centrumpaderewskiego.pl

 

DOSTĘPNOŚĆ ELEKTRONICZNA

Dokumenty cyfrowe Centrum Paderewskiego spełniają wymogi dostępności.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Na stronie internetowej zostały wprowadzone następujące udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami: podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery), możliwość powiększenia wielkości liter na stronie, możliwość zwiększenia interlinii oraz odstępów pomiędzy literami, mapa strony, focus wokół elementów nawigacyjnych.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych służących przemieszczaniu się po elementach strony internetowej i uruchamianiu dostępnych na nich funkcji. Na stronie internetowej mogą znajdować się filmy, do których nie dodano napisów dla osób niesłyszących. Brak dostępności tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.

Strona dostosowana jest do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

Data publikacji strony internetowej: 4 marca 2018

Data ostatniej dużej aktualizacji: 6 marca 2023

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 6 marca 2023

 

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

Centrum Paderewskiego w Kąśnej Dolnej posiada oznaczone miejsce postojowe dla pojazdu osoby ze szczególnymi potrzebami, które znajduje się na małym parkingu bezpośrednio przy Dworze Ignacego Jana Paderewskiego, po jego prawej stronie. Wejście do Dworu dla osób ze szczególnymi potrzebami znajduje się się po lewej stonie budynku. Ciąg komunikacyjny na podejściu do Dworu nie posiada barier architektonicznych. Budynek Dworu jest wyposażony w łazienkę przystosowaną dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Budynek Domu Pracy Twórczej i Kawiarni Maestro posiada podjazd oraz łazienkę przystosowaną dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Ciąg komunikacyjny na podejściu do Sali Koncertowej Stodoły oraz sama Sala Koncertowa Stodoła nie posiadają barier architektonicznych. Budynek posiada łazienkę przystosowaną dla osób ze szczególnymi potrzebami.

W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej w obiekcie nie zapewniono obsługi z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się dla osób, które zgłoszą potrzebę tłumacza migowego.

Budynek nie posiada pętli indukcyjnej dla osób nieodsłyszących.

W budynkach znajdujących się na terenie kompleksu dworsko-parkowego Ignacego Jana Paderewskiego w Kąśnej Dolnej nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

 

INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE

W przypadku problemów z dostępnością elektroniczną lub architektoniczną prosimy o kontakt pod adresem mailowym biuro@centrumpaderewskiego.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 14 600 00 16. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.